Психологічна служба
Психологічна служба Луцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №24 – технологічний ліцей»
здійснює свою діяльність щодо забезпечення психологічного та соціального супроводу освітньо-виховного процесу учнівської молоді.
Основною метою діяльності Служби нашого навчального закладу є психологічне забезпечення освітньо-виховного процесу, розвиток і формування зрілої професійно-орієнтованої особистості учня за умови збереження психологічного здоров’я всіх учасників освітньо-виховного процесу засобами практичної психології і соціальної педагогіки.
Практичний психолог – це спеціаліст, який надає кваліфіковану підтримку і допомогу людям, які її потребують та має спеціальну психологічну освіту. Людина цієї професії працює з психікою людини, з її «душею».
Практичний психолог освітнього закладу здійснює:
– психологічне забезпечення освітнього процесу;
– психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
– психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;
– психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
– створення сприятливого психологічного клімату в закладі освіти;
– реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;
– консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, особистісного та професійного розвитку тощо;
– профілактику булінгу, девіантної та деліквентної поведінки, шкідливих звичок та інших негативних проявів серед здобувачів освіти;
– профорієнтаційну роботу та надання психологічної допомоги абітурієнтам.
Основними видами діяльності практичного психолога є:
- психологічна просвіта;
- психологічна профілактика;
- психологічне консультування;
- психологічна діагностика, психологічна корекція;
- організаційно-методична робота.
Для чого потрібна психологічна допомога?
Психолог покликаний допомагати психічно здоровим, нормальним людям, адже кожен у своєму житті час від часу відчуває напруженість, невдачі, печалі і стреси. Ці відчуття іноді пов'язані з причинами, подолати які людина самостійно не у змозі. У цих випадках може бути корисною допомога психолога.
Звернутися до психолога варто, якщо Ви знову і знову «наступаєте на ті ж самі граблі», наприклад: через страх не наважуєтесь вийти з виступом перед класом, чи весь час потрапляєте у конфлікти, чи утримуєте руйнуючі Вас стосунки, чи Вам складно розпочати будь-яку нову справу, підтримувати довготривалі стосунки, тощо. Психолог може допомогти, у тому випадку, якщо Ви переживаєте незадоволеність собою, невпевненість у собі, відчуваєте брак ресурсу долати перешкоди. Деяких людей приводять до психолога постійне внутрішнє напруження, відчуття сильного психічного болю, інші звертаються через те, що їх життя втратило сенс.
Отже, психологічна допомога доречна у випадках, коли труднощі і проблеми виникають зсередини Вашої особи, є похідними Вашого характеру, коли щось блокує Ваші можливості перед лицем реального повсякденного життя.
Як працює психолог?
Основою психологічної допомоги є переконаність в тому, що кожна особистість має вроджену здатність до розвитку і позитивних змін.
Психолог допоможе встановити причини з яких відбувається блокування людиною своїх можливостей, зрозуміти чому вона сама собі ставить перешкоди у житті і, звичайно, знайти шляхи вирішення проблем, віднайти гармонію у собі та з оточуючими людьми.
Не варто розглядати участь у психологічному консультуванні як пасивну присутність, тоді як психолог Вас "лікуватиме" або "учитиме". Швидше це спільна робота.
Справжнім результатом цієї спільної роботи є відновлення Вашої здатності самостійно та успішно вирішувати власні складні життєві ситуації.
Практичний психолог -
Матвіюк Наталія Василівна
Загальний педагогічний стаж |
39 років |
На посаді практичного психолога |
29 років |
Категорія |
спеціаліст вищої категорії практичний психолог-методист |
Проблема над якою працюю: Підвищення рівня професійних компетентностей педагогів щодо формування у школярів внутрішньої позитивної мотивації до навчання.
Шляхи реалізації:

Графік роботи
практичного психолога
ЛНВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №24 – технологічний ліцей»
Матвіюк Наталії Василівни
на 2021-2022 н.р.
День тижня |
Години активної роботи у навчальному закладі. Кабінет психолога №68 |
Види діяльності |
Години для підготовчої роботи |
Понеділок |
10 00 - 15 15
|
Опрацювання діагностичних матеріалів Самопідготовка |
8 00 - 10 00 15 15-16 15 |
Вівторок |
|
Робота у бібліотеці |
8 00 - 14 00 14 00 -16 00 |
Середа |
10 00 - 15 15 |
Робота з документацією Підготовка до корекційних, розвиткових, просвітницьких занять) |
8 00 - 10 00
15 15-16 15 |
Четвер |
10 00 - 15 15 |
Підготовка до навчальних занять Обробка діагностичних матеріалів |
8 00 - 10 00 15 15-16 15 |
П’ятниця |
10 00 - 15 15 |
Підготовка до корекційних, розвиткових, просвітницьких занять Зв’язки з громадськістю Самопідготовка |
8 00 - 10 00 15 15-16 15 |
Соціальний педагог – це та людина в навчальному закладі, діяльність якого покликана об’єднати зусилля сім’ї, освітнього закладу, громадськості, для надання всебічної допомоги та підтримки в розвитку і вихованні здобувачів освіти. Діяльність соціального педагога передбачає взаємодію з здобувачами освіти, у процесі соціалізації яких виникають різного роду проблеми. Спілкування з такими дітьми вимагає особливого такту і професіоналізму. Успіх здобувача освіти в освітньому закладі, виховання соціально активної особистості, яка вміє приймати самостійні рішення – запорука успіху людини в житті.
Основні напрямки роботи соціального педагога:
1. Перевірка відвідування занять учнями.
2. Складання соціального паспорта сімей учнів.
3. Профілактичні бесіди з учнями, які знаходяться на посиленому психолого – педагогічному супроводі та їх батьками.
4. Участь в роботі Ради профілактики, адміністративних нарадах, семінари, педради і т.д.
5. Взаємодія з відповідними службами ( ЦСССДМ, ССД, ЮП).
6.Допомога у розвитку індивідуальних здібностей учнів.
7.Надання соціально – психологічної допомоги та підтримки учням, батькам.
8.Охорона і захист прав неповнолітніх.
9.Вивчення умов життя і розвитку дітей, планування та аналіз результативності соціально – педагогічної роботи.
10.Соціально – правова просвіта вчителів, учнів і їх батьків, профілактика конфліктів, правопорушень.
11.Проведення благодійних акцій, надання матеріальної, соціальної, педагогічної, консультативної допомоги сім’ям.
12.Виявлення і робота з неблагополучними сім’ями.
13. Вирішення проблем сирітства та опікунства.
14.Організація відпочинку та оздоровлення дітей пільгових категорій у канікулярний період.